Följ Visma

Visma stöttar offentliga inköp i coronakrisen med gratis tjänst för direktupphandling

Pressmeddelande   •   Maj 19, 2020 07:15 CEST

Visma Commerce har beslutat att kostnadsfritt tillhandahålla tjänsten Visma Direktupphandling till offentliga och privata inköpare på grund av rådande coronakris.

Visma tillhandahåller verktyg till många upphandlande enheter och företag i Sverige. I rådande kris arbetar bolaget intensivt med att försöka bidra ytterligare med funktioner som kan förenkla för verksamheter som vill kunna leverera varor och tjänster och samtidigt underlätta för upphandlande enheter att säkra att inköpsflöden flyter stabilt.

– Det känns mycket bra att vi kan erbjuda en användarvänlig och flexibel molnlösning som ger bättre styrning och kontroll över direktupphandlingar med tanke på rådande situation i samhället, säger Marie Ceder, vd Visma Commerce.

Effektiva direktupphandlingar är viktiga för den offentliga affären

Det sker fler direktupphandlingar än någonsin just nu. För att hantera dessa på ett effektivt sätt och samtidigt få en dokumentation över genomförda direktupphandlingar i organisationen erbjuder Visma nu möjligheten att genomföra direktupphandlingar via vår tjänst Visma Direktupphandling helt gratis.

– I kristider är den offentliga marknaden ofta en stabil och säker marknad för många företag. Köparna har ofta brådskande och helt oväntade behov. Direktupphandling utgör den länk som både kan säkra företagens verksamhet och samtidigt hålla den offentliga verksamheten igång, säger Marie Ceder.

Visma Direktupphandling innehåller funktioner för att på ett enkelt sätt upprätta och distribuera underlag, hantera frågor och svar, ta emot anbud och slutligen hantera beslut/meddelande och beställning till leverantörer. Systemet levereras med stödtexter och mallar som organisationens administratör kan anpassa och underhålla.

Så kommer du igång

Användaren kommer snabbt igång med verktyget och får stöd via webbinarier och filmer. Verktyget kan användas fristående från övriga system och användare kan enkelt läsas in av kunden själv.

För att ta del av tjänsten anmäl dig här!

För mer information, kontakta gärna:
Marie Ceder, vd på Visma Commerce, 070-261 33 41, marie.ceder@visma.com

Om Visma Commerce

Visma Commerce är Nordens största leverantör av inköps-, upphandlings- och anbudstjänster och den naturliga länken mellan köpare och säljare inom privat och offentlig sektor. Erbjudandet till inköpande organisationer täcker in hela värdekedjan från behov till betalning. Bolaget har över 700 kunder i både privat och offentlig sektor och över 10 000 leverantörer som bevakar upphandlingar via tjänsterna.

---------------------
Visma erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med fler än 11 000 anställda, 1 000 000 kundavtal och en omsättning på 1 526 miljoner euro under 2019 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa.