Följ Visma

Visma inleder samarbete med Coca-Cola Enterprises Sverige AB

Pressmeddelande   •   Jun 16, 2011 13:05 CEST

Både kalla och varma drycker på jobbet blir mer och mer efterfrågade. Genom ett avtal med Coca-Cola kan Visma nu erbjuda en prisvärd lösning till små och medelstora företag via inköpsportalen Visma Advantage.

Coca-Cola At Work är ett koncept för varma och kalla drycker till kontoret. Tanken är att effektivt kunna erbjuda både varma och kalla drycker från en och samma leverantör.

Bland Coca-Colas kalla drycker finns några av de mest omtyckta varumärkena inom mineralvatten, sportdryck, stilldrinks, läsk och lightläsk.

När det gäller varm dryck finns nu även Chaqwa, som är utvecklat för Coca-Cola och anpassat till svenskarnas krav på sitt kaffe.

Höga ambitioner
– Vi på Coca-Cola har höga ambitioner med Chaqwa och vi kommer inte att ge oss förrän varumärket är lika välkänt som de varumärkena vi har på kalla drycker, säger Andreas Grando, säljchef på Coca-Cola At Work.

Samarbetet löper två år framåt och avtalet omfattar både varma och kalla drycker för kontoret. Vismas stora kundbas gör att Visma Advantage har kunnat förhandla fram ett riktigt bra helhetserbjudande. Det riktar sig till de företag som är kunder till Visma Advantage och som använder Vismas inköpsportal.

Inköpsportal för företag
Visma Advantage gör upphandlingar av ramavtal för över 8 000 små och mellanstora företag inom många olika områden. Avtalen finns tillgängliga i Visma Advantages inköpsportal.

– Vi gillar att Coca-Cola kan erbjuda en helhetslösning för drycker till kontoret. Den här servicen går i linje med den höga kvalité som Coca-Cola har på sina drycker, säger Henrik Salwén, vd för Visma Advantage.

För ytterligare information, kontakta
Henrik Salwén, vd för Visma Advantage, 0708-16 66 11, henrik.salwen@visma.se
Anne Lindfeldt, presschef på Coca-Cola Enterprises Sverige AB, 0706-48 71 24, alindfeldt@cokecce.com

Coca-Cola Enterprises Sverige AB producerar, distribuerar och säljer icke alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Några av varumärkena är Coca-Cola, Fanta, Sprite, MER, Burn, Bon Aqua Silver, Powerade och Minute Maid. Cirka 800 personer arbetar på Coca-Cola i Sverige, varav 600 på huvudkontoret i Jordbro utanför Stockholm. Här produceras cirka 1 miljon liter dryck varje dag. I Sverige lanserades Coca-Cola 1953. Receptet på Coca-Cola skapades 1886 av apotekaren John S. Pemberton i Atlanta, USA.

Vismakoncernen är den ledande leverantören av produkter och tjänster inom programvara, outsourcing, inköpslösningar, betalningstjänster, butiksdatalösningar, IT-projekt, anbud och upphandling. Visma förenklar och effektiviserar verksamhetsprocesser hos 240 000 kunder i både privat och offentlig sektor i norra Europa. Koncernen har drygt 4 300 anställda, varav 1 300 i Sverige. Omsättningen uppgick 2010 till 4 168 miljoner norska kronor.

Bifogade filer

PDF-dokument