Gå direkt till innehåll
Priset viktigt men inte allt för flygresenären

Pressmeddelande -

Priset viktigt men inte allt för flygresenären

Åtta av tio affärsresenärer anser att priset är viktigast när de flyger i tjänsten. Men de ställer också krav på komfort, avgångar och miljöhänsyn. Det visar en undersökning från Visma.

− Undersökningens resultat visar att det finns plats för flygbolag som fokuserar mer på komfort, avgångar från storstadsflygplatser, smidiga incheckningslösningar, tillgång till internet ombord och annat som gör att resan blir enklare och mer effektiv, säger Henrik Salwén, vd för Visma Advantage.

Visma Advantage frågade sina kunder vad de tycker är viktigast när de bokar sina flygresor. Undersökningen gav nästan 600 svar från små och medelstora företag. Resultatet visar att de helst vill ha lite av allt bland fyra faktorer som de fick välja mellan; pris, komfort, antal avgångar och miljöhänsyn. Faktorerna rangordnades på en skala från 1 till 5.

Undersökningen visar att en majoritet av de svarande, 82 procent, tycker att pris är viktigt eller mycket viktigt när de väljer vilka man ska flyga med. Men billigt räcker inte. 62 % tycker att god komfort är viktigt eller mycket viktigt, 60 procent tittar även på flygbolagets miljöhänsyn och 55 procent av de svarande tycker att antalet avgångar är viktiga.

ŸLäs mer om undersökningen och se det fullständiga resultatet på Vismas blogg om inköp.

Inköp för företag
Visma Advantage samförhandlar inköpsavtal för 9 000 små och medelstora företag. Flygresor är ett av många avtal som finns tillgängliga för kunder hos Visma Advantage.

För mer information, kontakta
Henrik Salwén, vd för Visma Advantage, 08-534 817 50, henrik.salwen@visma.se

Relaterade länkar

Ämnen

Taggar


Visma gör verksamheter mer effektiva. Koncernen levererar programvara, outsourcingtjänster, inköps- och anbudslösningar, betalningstjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterade utvecklings- och konsulttjänster. Visma förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser inom både privat och offentlig sektor. 340 000 nordeuropeiska kunder använder Vismas produkter och tjänster, och ytterligare 330 000 har Visma som hostingpartner. Koncernen har över 5 000 anställda, varav drygt 1 400 i Sverige. 2011 uppgick omsättningen till 5 142 miljoner norska kronor.

Presskontakt

Alice Helleday

Alice Helleday

Presskontakt Presskontakt för Visma Sverige 070-358 19 71
Boo Gunnarson

Boo Gunnarson

Presskontakt Företagarexpert på Visma Spcs 070-872 72 32

Relaterat material