Följ Visma

​Mälardalens högskola inför social internportal från Visma

Pressmeddelande   •   Dec 08, 2014 08:30 CET

Mälardalens högskola (MDH) har valt Visma som leverantör av en medarbetaranpassad social internportal. Att samarbeta, kommunicera och hantera dokument blir nu både effektivare och enklare för MDH som är en av Sveriges större högskolor med 13 000 studenter och 900 anställda.

MDH har campus i både Eskilstuna och Västerås och en stor varierad yrkesgrupp. Behovet av effektiva verktyg för samarbete och delning av information är stora, vilket ställer höga krav på internkommunikationen.

– Ett bra internt samarbete och goda möjligheter till dialog är viktiga aspekter för MDH som arbetsplats. Internportalen kommer att fungera som en ny plattform för detta. MDH:s vision är att vara den samproducerande högskolan och den nya sociala internportalen kommer också fungera som ett verktyg i vårt samarbete med våra externa partners, säger Sara Seltborg, kommunikationschef på MDH.

Komplett molnlösning
Visma levererar en komplett molnlösning som bygger på samarbetsplattformen Visma Collaboration. Visma Collaboration består av ett flertal funktioner som underlättar och effektiviserar samarbete, såsom projekthantering, dokumenthantering, nyhetsflöden och personalisering. Plattformen som baseras på SharePoint kan levereras som en tjänst i molnet eller implementeras lokalt i kundens miljö.

– Vi ser en stor efterfrågan på det vi kallar ”SoCo-lösningar”, IT-lösningar som underlättar och effektiviserar samarbete (Social Collaboration). Att vi nu får nöjet att leverera en bred lösning till Mälardalens högskola stärker oss ytterligare i vår övertygelse om att vår satsning på samarbetsplattformen Visma Collaboration är helt rätt, säger Richard Börjesson, affärsområdeschef hos Visma Consulting.

För mer information, kontakta
Richard Börjesson, affärsområdeschef, Visma Consulting AB, 010-141 25 70
Sara Seltborg, kommunikationschef, Mälardalens högskola, 021-10 15 35

Visma gör verksamheter mer effektiva, genom att leverera programvara, outsourcingtjänster, inköpslösningar, inkassotjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterad utveckling och konsultverksamhet. Vi förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser både inom privat och offentlig sektor. 340 000 nordeuropeiska kunder använder våra produkter och tjänster, och ytterligare 330 000 använder oss som hostingpartner. Vi är 6 100 anställda och omsatte 6 500 miljoner norska kronor 2013.