Följ Visma

Den ungerska franchisekedjan COOP väljer IT-lösningar från Visma Retail

Pressmeddelande   •   Apr 26, 2016 08:17 CEST

CO-OP Ungern, kedjans moderbolag, har valt Visma Retail som vinnare i en upphandling om leverans av nya IT-lösningar till den ungerska COOP franschisekedjan. Kedjan avser att uppgradera sitt detaljhandelssystem med IT-lösningar från Visma Retail. Beslutet ses som en direkt investering för att stärka shoppingupplevelsen.

COOP, den ledande dagligvarukedjan i Ungern, har valt IT-lösningar från Visma Retail för att uppnå sina viktigaste affärsmål. Med denna investering visar COOP att de inte bara är en värdedriven organisation som lägger tyngdpunkt på tradition, men att de också är en aktör som strävar efter att kontinuerligt förnya sig i syfte att bättre möta kundbehov.

– Vi vill ge högkvalitativ service till våra kunder, ha ett sortiment som speglar våra kunders behov, och samtidigt ha de bästa IT-verktygen tillgängliga för våra anställda. Vi var på jakt efter ett passande och ledande mjukvarusystem för att främja affärsmålen för COOP franchise, och valet föll på IT-lösningar från Visma Retail. Vi förväntar oss att de nya tekniska möjligheterna ska hjälpa oss att ytterligare optimera våra kommersiella processer, samtidigt som de ska hjälpa våra franchisepartners att göra affärer mer effektivt. Som ett resultat av detta kan vi erbjuda verkliga fördelar till våra kunder samt avsevärt förbättra vårt lojalitetsprogram. Detta gör att COOP-kedjan kan upprätthålla och utvidga sin marknadsposition, säger Géza Tóth, VD för CO-OP Ungern Plc.

Innovativa lösningar
I samarbete med den lokala systemleverantören, Szintezis Plc, kommer Visma Retail att leverera lösningar för backoffice, kassa (POS) samt kundlojalitet. Produkterna Visma Retail Suite, Visma Retail POS och lojalitetssystemet Abalon Relevate förväntas vara implementerade i alla COOP Ungerns butiker i slutet av 2017.

– Modern detaljhandel handlar om att leverera en sömlös shoppingupplevelse och att engagera den medvetna konsumenten – både före, under och efter ett köp. Mobila shoppinglösningar som stödjer både detaljister och konsumenter, är avgörande i den digitalisering som sker i detaljhandeln idag, säger Peter Fischer, divisionsdirektör på Visma Retail.

– Med vår styrka i Norden och våra investeringar i forskning och utveckling så ligger vår mjukvara före många andra aktörer. Vi är nu mycket stolta över att ha vunnit förtroendet att få leverera våra innovativa lösningar även utanför Norden, säger Sven Arnquist, VP International Sales på Visma Retail.

COOP-kedjan i Ungern, som nyligen firade 20-årsjubileum, har växt till att bli Ungerns ledande dagligvarukedja. COOP agerar i ett franchisesystem som täcker hela landet, med 2 800 butiker i 1 650 orter. Med fler än 32 000 anställda är COOP landets största arbetsgivare i de mindre kommunerna. Varje dag väljer fler än 1,5 miljoner kunder COOP för köp av livsmedelsprodukter. COOP Club, lojalitetsprogrammet, har en miljon medlemmar.

Visma Retail hjälper detaljister att framgångsrikt attrahera kunder till sina handelsplatser, öka försäljningen genom förbättrad shoppingupplevelse och skapa lojala kunder. Detta genom smart användning av teknik som stöder alla nödvändiga processer på alla nivåer. Vi erbjuder kompletta front- och backoffice-lösningar med ett brett utbud av tjänster. Detta inkluderar till exempel: kassasystem och centrala system för butiksdrift, samt även tjänster som projektledning, rådgivning, implementering, support och IT-drift. Med mer än 30 års bred branscherfarenhet och djup teknikkunskap, har vi utvecklat lösningar anpassade för segment såsom dagligvaruhandel, apotek och fackhandel.

För mer information, kontakta:
Sven Arnquist, VP International Sales, Visma Retail, +46 (0) 72-223 49 50, sven.arnquist@visma.com

Visma gör verksamheter mer effektiva, genom att leverera programvara, outsourcingtjänster, inköpslösningar, inkassotjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterad utveckling och konsultverksamhet. Vi förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser både inom privat och offentlig sektor. 400 000 nordeuropeiska kunder använder våra produkter och tjänster, och ytterligare 330 000 använder oss som hostingpartner. Vi är 7 400 anställda och omsatte 8 338 miljoner norska kronor 2015.

Bifogade filer

PDF-dokument

Kommentarer (0)

Lägg till kommentar

Kommentera